SILA Daftar Anak Anda Sebelum Terlambat. Lihat Testimoni Seorang Ayah Yang Berjaya Mendapat Hampir 1/2 Juta Selepas 20 Tahun.

Seorang Bapa Merancang Sesuatu Yang Boleh Dapatkan Hampir 1/2 Juta Ringgit Untuk Anaknya Yang Baru Lahir Bagi Dana 20 Tahun Akan Datang. Memang Sangat-Sangat HEBAT Strateginya. Anda Pasti Tergamam !!!



Alhamdulillah selesai daftar nama anak + collect kunci rumah untuk si Aryan ni.
Rumah flat 3 bilik ni aku beli time baby dalam kandungan lagi.
Memang beli sebagai dana pendidikan untuk si Aryan ni.
Sekarang ni kalau nak di sewakan pun rate sekitar RM 550/bulan.
Duit sewaan RM 550 masuk dalam ASB loan RM 400k, ikat 30 tahun.
Tahun pertama – RM 100,000 (rolling dividen 20 tahun)
Tahun kedua – RM 100,000 (rolling dividen 19 tahun)
Tahun ketiga – RM 100,000 (rolling dividen 18 tahun)
Tahun keempat – RM 100,000 (maintain bayar RM 550/bulan selama 17 tahun tanpa usik dividen)
Lepas 20 tahun, terminate kesemua ASB ni, cash in hand akan dapat anggaran kasar sekitar :
ASB Tahun pertama = RM 55,453
ASB Tahun kedua = RM 51,640
ASB Tahun ketiga = RM 48,019
ASB Tahun keempat = RM 241,397
Jumlah cash in hand = RM 396,509
Lagi 20 tahun kan si Aryan ni dah besar, dah habis SPM dan nak masuk universiti.
Jadi rumah yang aku beli tahun 2017 ni, selepas tahun 2037 harga dia mungkin bukan lagi harga yang sekarang.
Mungkin meningkat sekali ganda @ 2x ganda.
Dapat refinance cashout RM 100k – RM 200k ketika itu, boleh di gunakan untuk kos study dia tanpa perlu membuat pinjaman PTPTN macm aku ketika dulu.
Kat sini umur 20 tahun si Aryan ni dah boleh ada cash hampir setengah juta.
Baki selebihnya boleh di laburkan ke instrumen-instrumen lain seperti :
Bisnes
Hartanah
ASB
Unit trust
Saham
FCPO
Time tu, kalau aku dah tiada lagi pun, atleast anak aku ni ada tempat berteduh, ada something yang aku tinggalkan untuk dia.
*Rumah ni tiada hutang dengan bank sebab tu duit sewa boleh dapat penuh
Dapat sesuatu tak dari strategi yang aku cuba pakai untuk anak aku ni,
SHARE jika bermanfaat.

No comments

Powered by Blogger.