Sebab Sebenar Gadis Perawan 18 Tahun Ini Rebah Di Pangkuan Lelaki Warga Emas Berusia 63 Tahun.


Ajal maut pertemuan dan jodoh itu semua di tangan tuhan,itulah kata kata yang sesuai untuk pasangan haji nasir yang berusia 63 tahun yang mempersunting bunga kembang mila gadis cantik yang masih berusia 18 tahun pada 11.07.2016.


Pihak pemberita menelusuri perkampungan kecil kediaman kedua pengantin baru itu,mulanya haji nasir kelihatan cangkung dan gugup bersama bapa martuanya nasaruddin 48 tahun untuk memaklumkan berita yang cukup mengemparkan tersebut.



“Sebenarnya saya tidak pernah bercinta,ia mengalir begitu saja,sebelum menyunting mila,saya sudah dua kali bertemu dengan ayahnya dan mila,pertemuan kedua saya langsung melamarnya dan alhamdulilah saya diterima “kata lelaki kelahiran tahun 1953 itu pada 12 july.



Disela suasana perkampungan yang damai,haji nasir menyambung cerita bahwa dia sebenarnya pernah menikah,hj nurjannah nama isteri pertamanya yang meninggal pada februari tahun lalu akibat penyakit sesak napas dan tidak memiliki anak.


Lelaki yang juga merupakan guru nasid itu mengaku bahwa dia mengetahui keberadaan mila dari rakan yang mengatakan bahwa ada anak perawan berdekatan kampungnya selepas mereka berbuka puasa .Kemudian keesokan harinya dia mendatangi rumah mila,namun sayang,mila tidak berada dirumah.


“Memang setelah isteri pertama saya meninggal,saya berniat mahu menikah lagi,alhamdulillah doa saya mencari isteri perawan muda cantik termakbul”kata haji nasir yang dikenali di kampungnya sebagai seorang yang peramah dan baik hati.



Ditengah asik menemu ramah haji nasir mila datang dengan membawa kek raya dengan air Teh panas,pemberita pun sebenarnya sempat terpegun melihat kecantikan mila,dimana wajahnya yang hanya di sapu dengan bedak tipis namun nampak cantik dan menawan,memang sungguh kecantikan semula jadi yang pasti akan mengganggu jiwa setiap lelaki.

Dalam perkahwinan tersebut sempat tersebar isu harta dan unsur paksaan atau di jodohkan dalam perkahwinan keduanya.


Namun nasaruddin ayah mila menafikan sekeras kerasnya tuduhan tersebut,ditambah lagi uang hantaran yang tersebar di media sosial dengan jumlah 10 ribu,namun cerita sebenarnya hantaran yang diminta hanya berjumlah 7 ribu sahaja” itu pun sudah jumlah yang ditambah dengan dua gram emas.katanya.



Manakaa mila gadis yang hampir 15 kali menolak pinangan lelaki lain yang ingin memepersuntingnya enggan untuk memberi komen yang panjang menurutnya meski suaminya berumur senja, itu tidak ada masalah,banyak yang membicarakan saya sebagai gadis gila harta,banyak yang mencela.



Saya tidak kisah dengan semua itu,saya yang menjalani bukan mereka,dah namanya jodoh dan saya benar benar mencintai suami saya,tuturnya sambari tersenyum.

Sumber: eberita

No comments

Powered by Blogger.