PERHATIAN!! Kepada Semua Pemegang Kad Debit Maybank Perlu Tukar Kad Baru.



PERHATIAN! SEMUA PEMEGANG KAD DEBIT MAYBANK PERLU TUKAR SEBELUM TARIKH NI. Hari ni nampak kawan kawan kat facebook mula up status berkenaan  kad debit maybank yang katanya perlu di tukar tak kira la kad tu expired lambat lagi ke tidak. Sebelum raya haritu aku ada call maybank center berkenaan isu ni sebab nak dapat penjelasan tepat. Dok dengar info tak sahih jer..


Bila aku call katanya kad debit yang sekarang hanya boleh pakai sebelum januari 2017 je. SSekarang memang masih boleh pakai selagi kad tu tak expired. Ok la.. kalau ikutkan kad debit aku lambat lagi tapi disebabkan kena jugak tukar maka kena tukar la sebelum Januari 2017. Tup tup hari ni keluar pulak khabar angin lain yang katanya selagi kad tu valid boleh guna sampai 2018 pulak. Ada tu yang pergi maybank branch kena gelak nak tukar debit card. Katanya kad masih valid boleh lagi guna. Macam2 cerita pulak pasal kad debit maybank ni kan.
Sebab tak puas hati aku ajukan pulak kat FB page maybank pasal perkara ni. Berikut adalah penjelasan dari pihak maybank.


masa call maybank center tu. Almaklum la aku ni shopping main swap2 je debit card aku tu. Jarang nak ada cash banyak sangat dalam beg. Kalau beli barang bayar cash memang wallet suami la kena seluk. Sebelum december rasanya kena pi tukar siap siap la. Bukan apa.. last minute confirm berbaris punya tunggu turn. Jadi kalau ada masa elok la pi tukar awal awal. Alang2 memang dah kena  tukar ye dak.

Jadi semoga info ni menguraikan kekeliruan yang berlaku. Moral of the story jangan percaya khabar angin elok la siasat sendiri.

No comments

Powered by Blogger.