Masya Allah !! Ibu Bapa Harus Tahu Elakkan Anak Anda Duduk Bersila Bentuk Huruf "W" Kerana Ada Kesan Buruk. Mohon SHARE!


Para orang tua atau anda pasti banyak menjumpai seorang anak duduk bersila membentuk huruf W. Bahkan anak-anak ini sanggup duduk bersila seperti itu hingga berjam-jam karena sedang bermain. 
Namun maklumat ini harus anda perhatikan. Sebab duduk semacam itu banyak kurang difahami kerana ada kesan buruk atau negatif.
Dilnasir nspt4kids.com/parenting dan infoherbalis.com bahawa duduk seperti ini boleh menyebabkan putaran pinggul dalam dan kecenderungan, dan berkembangnya masalah ortopedik yang serius.
Lebih-lebih lagi, kedudukan ini juga menyebabkan perubahan bentuk otot dan penguncupan, serta pertum
Malah, setiap ortopedik profesional akan memberi amaran kepada anda untuk tidak membiarkan anak-anak anda untuk duduk seperti ini.
Dalam kedudukan ini, kesan graviti melebihi pusat graviti tubuh dasar, sehingga otot-otot tubuh tidak dapat mempertahankan keseimbangan badan secara normal.
Cara yang paling mudah untuk mencegah komplikasi adalah untuk mencegah duduk dalam posisi ini menjadi kebiasaan.
Oleh kerana itu, jangan biarkan anak-anak anda untuk duduk dalam posisi ini, tetapi cuba dan memberi motivasi kepada mereka untuk duduk dengan kedudukan kaki lurus (selonjor), atau mungkin saling silang (bersila).

No comments

Powered by Blogger.