Belum Sah Jadi Bini Dah Macam-Mcam Banyak Belanja Keluar, Patut Belanja Nikah Nanti Kurang La.


RM1k Pakwe Belanja Aku Sem Ni. Ini RESPONS Aku Terhadap Dia… Jangan TERKEJUT Pulak !!! | Disini aku nk mnceritakn skit prsaan aku yg tpendam dilubuk hati plg dalam. Aku sgt beruntung kerana dipertemukn dgn lelaki yg sgt baik. Sgt prihatin,matang, dan lgsg xpnh berkira dgn aku, terutama dlm bab duit. Sem ni aku sesak giler, dia byk sgt tlg aku, slu hulur duit, mkn sme dia support.
Sumpah aku malu, aku pnh ckp jgn prnh buat mcmni dgn aku, sbb aku bkn wife dy lg. Baru2 ni dia sggup belikn baju raya. Xkire lagi hal lain2 yg dia pernah buat utk aku, hampir RM1k jugak dia berabis utk tlg aku sem ni. Baru ni viral, katanya bf xpatut blnje mcm2 sbb bkn wife dia. Sgt betul n aku pernah ckp bnde ni pd dia, tahu ape jwpn dia? sy ikhlas dgn awak n btol2 nk jdikn awk wife sy satu hari nanti, xkn sy nk berkira dgn bakal isteri sy? Allah, baiknye dia, bnde ni buat aku sebak weh.
Sdgkn dia pun sma2 student, duit dia pun xbyk mne, tp dia xpnh berkira. Stiap kali dia byr ape2 dia akn ckp jgn risau duit dia ade lg. N mcmtu la hari2 yg seterusnya. Pernah x, korang kenal lelaki yg xpernah lokek lgsg dgn korg? Dlm smue hal, klau mkn dia akn dulukn duit dia, klau pergi jln mne2 lgsg kau xpnh gune duit kau. Klau ade tolong HARGAI dia. Lelaki sgt susah nk kluakn duit mcm2, nk bg duit mcmtu je tuk pmpn, bila dia da mcmtu tu tndenye dia btol2 sygkn kau, phm kpyahan kau bile kau tgah susah.
Bnde ni sme mngjar aku erti utk menghargai org yg sygkn kite, lelaki mcmni in shaa Allah yg akn susah senang dgn kita satu hari nnti bile da berkeluarga. Dpd ap yg aku tengok, dgn kwn2 dia pun xpnh berkira, smua org suka dia sbb sikap dia sndiri. Dgn fmly, dgn org lain layanan dia tu ya Allah susah nk ckp, slu pkir org lain dlu. Aku beruntung dipertemukn dgn lelaki mcm dia. Dia slu ckp takut aku brubah hati sbb ad rmai laki nak amek pluang, aku xkn pnh pndg lelaki lain. Aku hargai smue yg dia buat utk aku.
Betul la org ckp, CINTA itu sgt indah andai kita tahu erti menghargai dan dihargai. Sy syg awak. Ye awk yg sy maksudkn si PANGLIMA CINTA. Sememangnya jika aku tercipta utkmu jodoh pasti bertemu. KREDIT UPSI. P/S : Cuma admin nak pesan “terhutang budi, tergadai body”.

No comments

Powered by Blogger.